Google's vormgeving, in een nieuw jasje

We hebben de afgelopen 17 jaar het nodige veranderd bij Google. Dat geldt zowel voor onze diensten als de ontwikkeling van hun look & feel. En vandaag brengen we opnieuw veranderingen aan:
Waarom doen we dit nu precies? Google was ooit een bestemming die je bereikte vanaf één apparaat, namelijk een pc. Vandaag de dag gebruiken mensen echter diverse platforms, apps en apparaten voor interactie met onze producten. En op sommige dagen gebruiken ze die zelfs allemaal tegelijk. Je verwacht natuurlijk dat Google je helpt waar en wanneer dat maar nodig is, op je smartphone, televisie, horloge, het dashboard van je auto en ja, zelfs op een pc!

Vandaag introduceren we een nieuwe beeldtaal die deze realiteit weerspiegelt. Deze laat zien wanneer Google voor je aan het werk is, zelfs op de kleinste schermen. Zoals je zult zien hebben we het logo en de merkstijl van Google, oorspronkelijk ontworpen voor weergave in browser op een pc, naadloos aangepast aan een bijna oneindige reeks van apparaten en invoermethoden zoals aanraken, typen en spreken.

Onze nieuwe stijl geeft niet alleen aan dat je Google gebruikt, maar ook hoe Google voor je aan het werk is. Nieuwe elementen zoals een kleurrijke Google-microfoon helpen je om je aan te melden bij, en te communiceren met Google, of je nu spreekt, het scherm aanraakt of typt. En ondertussen zeggen we het kleine ‘g’-pictogram vaarwel. We vervangen dit door een symbool dat bij het logo past.
Dit is niet de eerste keer dat we onze look wijzigen, en waarschijnlijk ook niet de laatste.
We denken dat het nieuwe uiterlijk een goede weerspiegeling is van de verschillende manieren waarop Google je helpt, zoals met Zoeken, Maps, Gmail, Chrome en tal van andere diensten. Naar onze mening hebben we de beste eigenschappen van Google (simpel, overzichtelijk, kleurrijk en vriendelijk) behouden en aangepast aan het Google van vandaag én het Google van morgen.

Binnenkort zul je onze producten in hun nieuwe jasje te zien krijgen. We hopen dat de nieuwe look je bevalt!

Gepost door Tamar Yehoshua, vice-president Product Management & Bobby Nath, director User Experience