Uiteraard kwam ik tijdens deze ontdekkingstochten ook wel problemen tegen en gelukkig waren er ook enkele Google Discussiegroepen waar men het over die producten kon hebben, een vraag kon stellen, een interessante discussie kon volgen, en ondertussen zaken opsteken.

Dit was oorspronkelijk wel vaak alleen op de Engelstalige discussiegroepen mogelijk. Stilaan kwamen ook de Nederlandstalige ‘Helpgroepen’ en ook daar volgde ik de discussies over de verschillende producten. Vaker en vaker kon ik ook een antwoord geven op vragen die nieuwe gebruikers hadden bij een product.

Op een gegeven moment kreeg ik een mailtje van een Google-medewerker die vroeg of ik geen trusted tester wilde worden om zo nieuwe functies voor de lancering uit te proberen en feedback te geven. Yep, waarom niet hé?

Toen er een nieuwe vorm van Helpforums kwam, kreeg ik weer een mailtje van een Google-medewerker die me hiervan op de hoogte bracht en vroeg of ik geen ‘Topbijdrager’ wilde worden in deze nieuwe Helpforums. Daar ben ik heel graag op in gegaan. En dus...hier zit ik nu nog.